Tuesday, September 22, 2009

Viza

A venit vremea sa imi renoiesc viza. Am fost pe la agentiile de turism din zona, sa intreb de preturi si cit dureaza. Am fost surprins sa aflu ca deocamdata nu se mai dau vize de turism pe 6 luni. Asa a decis guvernul, din cine stie ce motive. Am sperat ca e o chestie temporara, de cite zile, dar in cele din urma s-a dovedit ca nu e temporar. OK, am decis sa iau o viza doar de 3 luni. O amica s-a oferit sa ma ajute. Mi s-a parut tentant, sa ma duc in persoana sa imi obtin viza, cost $10, fata de agentie, cost $73. Am fost la emigratie, am facut o hirtie, de acolo mi-a au spus ca trebuie semnata de politie. Am fost la politie, mi-au spus ca intii trebuie semnata de hotelul in care stau. Politia mi-a spus sa nu dau nici un ban la hotel. Am fost la hotel si am cerut sa-mi semneze hirtia. Ei m-au refuzat, au spus ca nu e datoria lor. M-am intors inapoi la emigratie si le-am spus cum stau lucrurile. Ei mi-au spus sa ma duc la hotel, ca vor semna. La hotel din nou nu vor sa semneza, daca nu le dau bani. Mi-au spus ca nu e pentru ei, ci pentru politie !??. M-am dus la politie, le-am spus ca hotelul nu semneaza. Ei au sunat la hotel, si dupa aia mi-au spus sa merg inapoi, ca semneaza. Inapoi la hotel, am asteptat o vreme, dupa care s-au hotarit sa imi semneze. Dupa aia am fost inapoi la politie, sa imi semneze si ei. Mi-au spus sa astept, si au chemat pe cei de la hotel cu registru sa vada ca stau acolo. Totul parea OK, pe urma si-au dat seama ca hirtia fusese semnata de receptionista, si trebuia sa fie semnata de propietar. Au chemat inapoi pe cineva de la hotel, si ala a spus ca proprietarul nu e acolo - eu si stiam sigur ca e acolo.
Dupa citeva ore bune pierdute, si o gramada de drumuri emigratie-politie-hotel, am lasat-o balta. Am fost mai tirziu la o agentie, am lasat pasaportul si banii urmind sa se ocupe ei. Nu mi-au cerut nimic altceva, nici macar nu m-au intrebat unde stau. Deci, daca vreau sa merg pe calea oficiala, atita alergatura si bataie de cap, prin agentie nu e nevoie decit de bani. Am fost foarte sictirit de coruptia si birocratria de aici, ca am decis ca asta e si ultima viza pe care o sa o iau. Banii mei sint la fel de buni in orice alta tara.

No comments:

Post a Comment